Activitatile de learning & development au
devenit din ce in ce mai cunoscute si mai familiare celor ce ocupa pozitii in
HR sau de decizie.
Pe masura ce schimbarea a devenit numitorul
comun al acestor ani air informatiile si tehnologiile devin invechite din
6 in 6 luni, invatarea a inceput sa
capete ceva mai multa importanta in ochii unor cel putin.
Asa in general vorbind, invatarea este ca
proces adus in Romania din anii ’90 odata cu venirea primelor multinationale,prin
procese de training si dezvoltarea programelor de MBA, a firmelor specializate
in training. Apoi a aparut consultanta si apoi coachingul si in cele din urma
mentoringul.
Acum dupa 25 de ani, traningul a devenit ceva
relativ comun, cel putin pentru marile corporatii internationale, pentru banci,
firmele mari de IT si ceva firme romanesti mari sau cu expunere internationala.
A invata nu este
sinonim cu a a afla despre….sau cu a memora. Nu este sinonim nici cu a
experimenta. Nu este sinonim nici cu a practica. A invata este un proces, care urmeaza un
ciclu, de la A Stii, la A Face si in cele din urma la A Fii.
A trece de la o faza la alta este parte din
procesul invatarii, pentru ca una este ce informatii detii si alta este ceea ce
poti face tu efectiv cu ele. Si cu totul altceva este nivelul de dezvoltare pe
care l-ai atins tu ca si fiinta inteligenta, ca si grad de integritate,
constiinta, reactie naturala si autentica la distorsiunile mediului.
Din nefericire in continuare cel mai multi
considera trainingul metoda cea mai simpla si utila de invatare si tot din
nefericire pentru ei, nu este. Este cea mai putin angajanta si cea mai ieftina,
drept pentru care si rezultatele sunt acelea care se vad. Cum, nu se vad? Pai
poate fi din cauza a ceea ce spuneam mai devreme. Efectul pozitiv si de energizare dureaza in medie, de
la 1-2 saptamani si pana la cel mult o luna, daca a fost un trainer foarte bun. Insa este foartre costisitor sa generezi mereu astfel de evenimente pentru a mentine cat de cat in forma angajatii.
Procesul de invatare ar trebui sa demareze cu
adevarat abia dupa ce trainingul se incheie. Aceasta nu a fost decat prima
etapa. Ori dupa aceea nu mai incepe nimic. Pentru ca oamenii au treaba, au obiective
de atins, au marfa de vandut, au lucruri de facut. Ceea ce este adevarat, doar
ca nimeni nu le spune ca ar trebui sa stea cu saptamanile in training. Ce ar fi
de facut, un pas de bun simt, ar fi ca seful lor sa fie prezent la training si
alterior sa faca planuri de actiune individuale sau de grup in care acele
comportamente, procese prezentate la training sa aibe o sansa sa prinda viata
in firma.
Oamenii au nevoie de incurajare, de sustinere
atunci cand gresesc, cand nu obtin rezultatele asteptate. Altminteri cei mai
carcotasi vor spune: “Vedeti, v-am zis eu ca nu merge!”
Dar daca sunt observati atent, incurajati,
sustinuti atunci cand cad, cand au esecuri, nu doar ca vor deprinde un respect
profund pentru seful lor dar vor incepe cu
adevarat sa invete.
Rolul managerului este sa observe ce se
intampla, cum pun in practica acele lucruri aflate la training. Ulterior sa
transmita observatiile trainerului sau consultantului si sfatuindu-se cu el/ea
sa faca corectiile necesare si sa reia procesul de la capat.
Procesul de invatare este unul iterativ, de
executie, feedback, corectie si ulterior reluare.
Insa multi manageri uita ca menirea lor cea mai
dificila dar si cea mai importanta esta ca oamenii lor sa aibe parte continuu
de dezvoltare, de invatare, altfel de unde sa crestem cifra de afaceri? De unde
sa crestem profitul? De unde mai multa inovatie? De la manageri?
Rolul trainerului este
sa ofere informatie si ceva exersare. Rolul consultantului si al managerului
este sa faca sa se intample acele lucruri. Rolul
consultantului ar fi apoi ca sa aduca nivelul de constiinta si de elevare a
sinelui la o noua treapta care sa readuca in prim planul vietii individului
dorinta de invatare si evolutie.
Pentru ca nu-I asa,
tot ce vedem noi in natura fie evolueaza, fie moare. In ciuda acestei banale
evidente, ramanem intepeniti in calculul ROI sau al IRR sau a EBITDA si apoi ne
miram de ce merge prost compania.
Atat pentru destepti
cat si pentru prosti, invatarea nu se termina niciodata. Doar costa diferit.
Bună ziua tuturor, eu sunt Jesus Mckinney din Texas și vreau doar să spun un mulțumesc foarte răsunător serviciilor de împrumut financiar de la Benjamin Lee pentru sinceritatea, deschiderea, transparența, veridicitatea, dragostea și sprijinul lor în timpul și după ce am primit fonduri de împrumut de la ei. Am trecut prin multe și timpul nu-mi permite să spun tot ce am trecut online în invitat sau să primesc fonduri de împrumut pentru a obține o casă aici în SUA, dar Dumnezeu mi-a răspuns rugăciunile prin sprijinul și dragostea lui Benjamin Lee, m-a îmbrățișat și m-a înțeles în ciuda îndoielii și neseriozității mele inițiale și cu inima și dragostea lui bună sunt acum proprietar de locuințe prin fondurile sale de împrumut cu rata dobânzii de 2% și am promis să răspândesc aceste știri și să spun lumii că există încă autentic și puține firme de împrumut online bune care pot ajuta și, de asemenea, să reînvie un os uscat. Nu uitați să ascultați și să citiți această mărturie, deoarece aceasta este o adevărată experiență care schimbă viața și oricine are nevoie de acest tip de schimbare nu ar trebui să ezite sau să se îndoiască asta pentru că am dovedit și jur lui Dumnezeu în Rai că această poveste este reală și, de asemenea, povestea experienței mele cu ei.
RăspundețiȘtergereContactați-le astăzi. Text WhatsApp: (+1 989-394-3740) E-mail: 247officedept@gmail.com